Крушевац Слободиште

Изградња модерне писте на Аеродрому “Росуље” у Крушевцу

Изградња модерне писте на Аеродрому “Росуље” у Крушевцу

28. јуна 2021.

Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у Влади Републике Србије Томислав Момировић симболично је данас означио почетак радова на изградњи полетно-слетне стазе, сигнализације, рулних стаза и пратећих објеката на Аеродрому “Росуље” у Крушевцу.

Нови аеродром имаће једну полетно-слетну стазу.  Уговором је обухваћена израда пројекта прве фазе полетно -слетне стазе дужине 820 метара и ширине 23 метара, њене основне стазе дужине 940 метара и ширине 140 метара и система одводњавања, тако да омогући касније пројектовање продужења ПСС на укупно планираних 1225 метара, основне стазе и система одводњавања као и нове платформе, рулних стаза и пратећих објеката.

Изградњом аеродрома и измештањем са постојеће локације решавамо питање аеродрома у близини Крушевца, док је са друге стране већа вредност за овај град и цео регион то што уклањањем старог аеродрома ослобађамо врло атрактивно земљиште у индустријској зони за долазак нових компанија, рекао је он.

Према његовим речима, локација старог аеродрома није била повољна за развој индустријске зоне у Крушевцу.

Сада, како је предочио, добијамо додатно земљиште за изградњу нових фабрика, док ћемо изградњом новог аеродрома “Росуље” омогућити бржи приступ домаћим и страним инвеститорима и њиховим компанијама које су отворили у расинској регији.

Пројекат развоја овог аеродрома, као и других аеродрома широм Србије, показује исправност политике Владе да се посебна пажња посвети улагању у мање аеродороме, који ће омогућити убрзани развој авио-саобраћаја у земљи, навео је министар.

Момировић је обишао и радове на Моравском коридору, који се, како је истакао, одвијају одличном динамиком, при чему је експропријација земљишта у току и тече без застоја дуж целе трасе.

На секторима један и три проценат експропријације је 100 одсто, док је на сектору два експроприсано 90 одсто земљишта, прецизирао је Момировић и додао да ћемо овим најсавременијим ауто-путем који се гради у овом делу Европе успети да спојимо ауто-пут Београд–Ниш са ауто-путем “Милош Велики”, односно исток и запад Србије.

Министар је данас, у склопу посете Крушевцу, заједно са директором “Коридора Србије” Александром Антићем обишао градилиште моста на Западној Морави.

Он је изразио наду да ће ауто-пут од Појата до Крушевца, као део Моравског коридора који ће повезати међународне коридоре 10 и 11, бити завршен најкасније за годину дана.

Према његовим речима, на траси од Појата до Крушевца сада је ангажовано 1.650 људи, од чега је у интензивним радовима 1.500 радника и приближно 600 јединица механизације.

Момировић је предочио да се на 27 километара до Крушевца ради на 51 тачки и гради осам мостова, наводећи да је циљ да следеће године у ово време буде 3.500 радника на траси овог коридора.

За Моравски коридор је до сада експроприсано приближно 2.000 хектара и остало је још пет одсто, објаснио је он и додао да ће овај ауто-пут спојити Ниш, Крушевац, Чачак и Ужице, а омогућити да се из Бугарске стигне брже до БиХ.

Министар је оценио да ће коридор одржати Србију као чвор Балкана, а омогућиће да плате на траси коридора порасту најмање за четвртину у наредним годинама.

Антић је пренео да је задовољан динимиком радова, који се одвијају у сладу са плановима, и потврдио да ће у наредних годину дана у потпуности бити завршен ауто-пут од Појата до Крушевца.

Он је додао да је посебно значајно искуство сарадње са америчко-турским извођачем конзорцијумом “Бехтел–Енка”, наводећи да су приближно 90 одсто подизвођача домаће компаније, док су 57 одсто радника наши држављани.


Scroll Skip to content