НАЧЕЛНИК ОДЕЉЕЊА: мр Драгана Степановић
Телефон: +381 37 414 802
Е-адреса: dragana.stepanovic@krusevac.rs
ЗАМЕНИК НАЧЕЛНИКА ОДЕЉЕЊА: Милица Стефановић
Телефон: +381 37 414 702
Е-адреса: milica.stefanovic@krusevac.rs
СЛУЖБА ЗА ЕКОНОМСКИ РАЗВОЈ, ИНВЕСТИЦИЈЕ И ГРАЂЕВИНСКО ЗЕМЉИШТЕ
ШЕФ СЛУЖБЕ: Родољуб Славковић
Телефон: +381 37 414 720
Е-адреса: rodoljub.slavkovic@krusevac.rs
СЛУЖБА ЗА ПРИВРЕДУ
ШЕФ СЛУЖБЕ: Горан Томић
Телефон: +381 37 414 723
Е-адреса: goran.tomic@krusevac.rs
СЛУЖБА ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
ШЕФ СЛУЖБЕ: Слађана Милић
Телефон: +381 37 414 722
Е-адреса: sladjana.milic@krusevac.rs
СЛУЖБА ЗА ПОЉОПРИВРЕДУ
ШЕФ СЛУЖБЕ: Данијела Милисављевић
Телефон: +381 37 414 721
Е-адреса: danijela.milosavljevic@krusevac.rs
Одељење за инвестиције, привреду и заштиту животне средине, спроводи поступак отуђења и давања у закуп грађевинског земљишта у складу са Законом о планирању и изградњи („Службени гласник РС“, br. 72/2009, 81/2009 – ispr., 64/2010 – odluka US, 24/2011, 121/2012, 42/2013 – odluka US, 50/2013 – odluka US, 98/2013 – odluka US, 132/2014 i 145/2014) и Одлуком о отуђењу и давању у закуп грађевинског земљишта, I број 463-34/2017,463-90/2017 и 463-345/2017 поступак давања у закуп привремених објекта у складу са Одлуком о уређењу града, I број 352-803/2017 и 352-746/2017 припреме одговарајућих аката из ове области, стручне послове за утврђивање јавног интереса и експропријацију земљишта у складу са Законом о експропријацији и Програмом уређивања грађевинског земљишта, врши послове припреме документације за доношење решења о додели грађевинског земљишта по раније стеченим пословима у складу са Законом о планирању и за доношење допунских решења о додели грађевинског земљишта у складу са Законом о општем управном поступку („Службени гласник РС“ број 18/16).
СЛУЖБА ЗА ЕКОНОМСКИ РАЗВОЈ, ИНВЕСТИЦИЈЕ И ГРАЂЕВИНСКО ЗЕМЉИШТЕ
Рад Службе за економски развој, инвестиције и грађевинско земљиште (у даљем тексту Службе) се може систематизовати у неколико целина: аналитичко-статистички послови, административни, послови спровођења активне политике запошљавања, послови израде пројеката, послови праћења реализације пројеката и програма развоја града, програма уређивања грађевинског земљишта, послови у вези са реализацијом инвестиција и уређивања грађевинског земљишта, послови у поступку лицитације за отуђење и давање у закуп грађевинског земљишта и привремених објеката. Делокруг рада Групе чине:
- Подршка процесу стратешког планирања
- Припрема Одлуке о приступању изради стратешких докумената у области економског развоја
- Припрема предлога решења о формирању комисија и радних тимова за израду стратешких докумената који се тичу економског развоја и обављање административних послова за потребе њиховог рада
- Прикупљање статистичких података за потребе израде Профила града Крушевца (скенирање окружења, спровођење анкете о пословним ставовима и сл.)
- Израда SWOT анализе
- Учествовање у приоритизацији пројеката економског развоја
- Учествовање у изради акционих планова пројеката економског развоја
- Организовање јавних расправа предлога стратешког документа и припрема извештаја са јавних расправа
- Административна подршка раду Привредног савета
- Контакти и директна подршка локалној пословној заједници
- Давање обавештења о конкурсима за подстицајна средства која додељује Буџетски фонд за подстицање активне политике запошљавања, ресорна министарства и остали извори финансирања
- Помоћ у изради бизнис планова
- Субвенционисање постојећих и потенцијалних привредних субјеката
- Организовање сајамских наступа привредних субјеката
- Одржавање постојећих, привлачење нових и ширење локалних пословних активности
- Организовање едукативних радионица и трибина
- Спровођење модела финансијске подршке пословном сектору
- Анкетирање пословног сектора у циљу утврђивања њихових проблема и потреба и анализа резултата анкете
- Предлагање модела финансијске помоћи
- Спровођење активне политике запошљавања:
- Учествовање у изради Локалног акционог плана запошљавања
- Припрема упутстава и критеријума за избор корисника средстава активне политике запошљавања за програме „Самозапошљавање“, „Субвенција за запошљавање незапослених лица из категорије теже запошљивих“ и „Јавни радови“, „Програм стицања практичних знања“, „Програм стручне праксе“.
- Припрема јавног позива за програме из ЛАПЗ
- Прикупљање документације неопходне за закључење уговора са добитницима субвенција
- Обављање административних послова за потребе рада Локалног савета за запошљавање и Комисије за израду ЛАПЗ и избор корисника средстава (припрема састанака, вођење записника, припрема анализа о току спровођења активне политике запошљавања и давање смерница Комисији и слично)
- Припрема Мишљења Локалног савета за запошљавање, Одлуке Комисије и Одлуке начелника о доделу субвенције за програме из ЛАПЗ
- Израда пројектних предлога и праћење реализације истих
- Проналажење могућих извора финансирања
- Писање пројектних предлога и конкурисање за донаторска средства
- Припремање извештаја о току реализације пројеката
- Креирање и ажурирање база података
- База података о корисницима субвенција Фонда активне политике запошљавања
- База података о индустријским зонама
- База података средстава обезбеђења за добро извршење посла и отклањање грешака у гарантном року
- База података привредних субјеката
- База података радне снаге
- База података сајмова
- База података извозника
- База података финансијских институција и осигуравајућих друштава
- База података амбасада и представништава Србије у иностранству
- База података страних амбасада у Србији
- База података државних институција у вези са локалним економским развојем
- База података невладиних организација
- База података образовних институција
- База података домаћих и страних донатора
- База података градских пројеката финансираних из домаћих и страних извора
- База података гринфилд и браунфилд локација
- База података приватизованих предузећа и друго
- Припрема промотивних и маркетиншких материјала
- Припрема идејних решења за израду пропагандног материјала (брошура, кеса, флајера, стратешких докумената економског развоја, постера, ролапа и слично)
- Израда PowerPoint презентација
- Припрема информација за електронске медије
- Сарадња са институцијама које пружају подршку локалној самоуправи (РАС, СКГО, НАЛЕД, УСАИД)
- Израда Програма уређивања грађевинског земљишта и праћење реализације Програма уређивања
- Спровођење поступка отуђења и давања у закуп грађевинског земљишта јавним надметањем и прикупљањем понуда јавним огласом.
- Спровођење поступка давања у закуп јавним надметањем локација за постављање покретних тезги, киоска, расхладних уређаја, покретних апарата за игру и забаву, рекламних табли на надстрешницама за склањање људи у јавном превозу, рекламних ознака, утврђених Планом размештаја мањих монтажних и других покретних објеката и уређаја на јавним површинамa.
СЛУЖБА ЗА ПРИВРЕДУ
Служба за привреду обавља послове из области привреде, припрема Програм развоја града Крушевца, прати рад и припрема акта у вези са радом Туристичке организације, Ветеринарске станице и Бизнис инкубатора, припрема акт о висини боравишне таксе, води евиденцију о задругама и пружа стручну помоћ за развој задругарства, врши категоризацију угоститељских објеката, води одговарајући регистар смештаја домаће радиности за територију града, издаје уверења о категорисаним објектима у складу са Законом о туризму („Службени гласник РС“, број 36/09,88/2010,99/2011-др. Закон, 93/2012 и 84/2015);Припрема акт о прописивању радног времена угоститељских , трговинских и занатских објеката.
Пружа услуге привредним субјектима у поступку регистрације привредних субјеката, на основу споразума са Агенцијом за привредне регистре; Врши послове пријема и обраде захтева за упис радњи, брисање радње као и све друге промене за обављање привредних делатности у регистар Агенције за привредне регистре, у складу са Закону о привредним друштвима („Сл. гласник РС“, бр. 36/2011, 99/2011, 83/2014 – др. закон и 5/2015) и Закону о поступку регистрације у АПР. Издаје уверења о статусу предузетника ( за предузетнике регистроване пре 2006. године), даје усмена обавештења странкама о условима обављања делатности;
СЛУЖБА ЗА ПОЉОПРИВРЕДУ
Служба за пољопривреду обавља стручне, управно-правне, нормативно-правне, финансијско-материјалне и административно-техничке послове у следећим областима:
- Пољопривредно земљиште
- Доношење решења о утврђивању висине накнаде за промену намене пољопривредног земљишта
- Доношење решења о утврђивању висине накнаде за промену намене пољопривредног
земљишта
- Доношење решења о коришћењу пољопривредног земљишта за експлоатацију минералних сировина (глине, песка, шљунка, тресета и др.)
- Доношење решења за коришћење обрадивог пољопривредног земљишта у непољопривредне сврхе, у случају подизање шума, вештачких ливада и пашњака, на обрадивом пољопривредном земљишту 4. и 5. класе
- Израда годишњег програма заштите, уређења и коришћења пољопривредног земљишта, као и спровођење ових аката
- Издавање пољопривредног земљишта у државној својини
- Водопривреда
- Доношење решења о издавању водних услова
- Доношење решења о издавању водне сагласности
- Доношење решења о издавању водне дозволе
- Општа акта
- Доношење уверења да се подносилац захтева не бави пољопривредном делатношћу, у сврху престанка својства осигураника пољопривредника и за ослобађање плаћање доприноса за пензијско и инвалидско осигурање
- Доношење уверења да се подносилац захтева бави пољопривредном делатношћу, у сврху регулисања плаћања доприноса за пензијско и инвалидско осигурање
- Доношење потврде да регистровано пољопривредно газдинство није користило подстицаје у ЈЛС за инвестиције у физичку имовину пољопривредног газдинства
- Подстицање пољопривреде и руралног развоја
- Предузимање мера и активности за спровођење Стратегије локалног економског развоја, у оквиру стратешког циља – Развој пољопривреде и села
- Израда Програма подршке за спровођење пољопривредне политике и политике руралног развоја града Крушевца
- Израда нацрта одлука, решења и других аката за коришћење подстицајних средстава која по Програму подршке за спровођење пољопривредне политике и политике руралног развоја града Крушевца
- Давање обавештења о конкурсима за подстицајна средства која додељује Град Крушевац и Министарство пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Реализација постицаја које додељује Град Крушевац за спровођење пољопривредне политике и политике руралног развоја
- Подстицање и помагање развоју задругарства
- Израда пројеката за развој пољопривреде
- Организовање и реализовање пољопривредног сајма, изложби и других манифестација из области пољопривреде
- Организовање учешћа пољопривредних произвођача и предузећа из области пољопривреде на домаћим и међународним сајмовима
- Организовање студијских путовања, у циљу упознавања са примерима добре примерима добре праксе, као и учешће на домаћим и међународним сајмовима
- Организовање стручних предавања за пољопривредне произвођаче, удружења, земљорадничке задруге и предузећа из области пољопривредне производње
- Израда базе података о земљорадничким задругама, пољопривредним удружењима и предузећима из области пољопривредне производње
- Израда промотивног материјала у циљу афирмације развоја руралних потенцијала
Пољопривредно земљиште
- Доношење решења о утврђивању висине накнаде за промену намене пољопривредног земљишта
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Доказ о власништву, односно праву коришћења пољопривредног земљишта
- Копија плана катастарске парцеле – Извод из листа непокретности
- Информација о локацији
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења о ослобађању плаћања накнаде за промену намене пољопривредног земљишта
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Доказ о власништву, односно праву коришћења пољопривредног земљишта
- Копија плана катастарске парцеле – Извод из листа непокретности
- Информација о локацији
- Сагласност Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Идејни пројекат објекта
- Податке о условима становања и члановима породичног домаћинства у случају изградње стамбеног објекта
- Копија планског документа или одлуке надлежног органа у случају када је промена намене извршена до дана ступања на снагу Закона о пољопривредном земљишту (Сл. Гласник РС“, број 49/92)
- Доказ надлежног органа о идентификацији парцеле у случају из тачке 7. овог захтева
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења о коришћењу обрадивог пољопривредног земљишта за експлоатацију минералних сировина (глине, песка, шљунка, тресета и др.)
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Доказ о власништву, односно праву коришћења пољопривредног земљишта
- Копија плана катастарске парцеле – Извод из листа непокретности
- Информација о локацији
- Сагласност Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења за коришћење обрадивог пољопривредног земљишта у непољопривредне сврхе, у случају пошумљавања пољопривредног земљишта
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Доказ о власништву, односно праву коришћења пољопривредног земљишта
- Копија плана катастарске парцеле – Извод из листа непокретности
- Информација о локацији
- Сагласност Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Републичка административна такса од 870,00 динара
Водопривреда
- Доношење решења о издавању водних услова за објекте, односно радове
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Копија плана катастарске парцеле
- Извод из листа непокретности
- Информација о локацији
- Мишљење јавног водопривредног предузећа
- Идејно решење
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења о издавању водне сагласности за објекте, односно радове
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Локацијски услови
- Пројекат за грађевинску дозволу или пројекат за извођење радова или идејни пројекат
- Одговарајућа лиценца за одговорног пројектанта
- Извод из пројекта за грађевинску дозволу или пројекта за извођење радова или идејног пројекта који се односи на хидротехнички део и део који се односи на објекте који утичу на водни режим
- Извештај о техничкој контроли пројекта
- Одговарајућа лиценца за лице које је извршило техничку контролу пројекта
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења о издавању водне дозволе за објекте, односно радове за које су издати водни услови, водна сагласност или водна дозвола
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Извештај јавног водопривредног предузећа о испуњености услова из водних услова и водне сагласности или водне дозволе
- Извештај комисије о извршеном техничком прегледу објекта уколико није издата водна дозвола
- Пројекат за грађевинску дозволу или пројекат за извођење радова или идејни пројекат или пројекат изведеног стања
- Извод из пројекта за грађевинску дозволу или пројекта за извођење радова или идејног пројекта или пројекта изведеног стања
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење решења о издавању водне дозволе за објекте, односно радове за које је издата употребна дозвола или решење о озакоњењу, а нису издати водни услови и водна сагласност
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Употребна дозвола или решење о озакоњењу
- Извештај јавног водопривредног предузећа о спремности објекта за издавање водне дозволе
- Пројекат за грађевинску дозволу или пројекат за извођење радова или идејни пројекат или пројекат изведеног стања
- Извод из пројекта за грађевинску дозволу или пројекта за извођење радова или идејног пројекта или пројекта изведеног стања
- Републичка административна такса од 870,00 динара
- Доношење уверења да се подносилац захтева не бави пољопривредном делатношћу, у сврху престанка својства осигураника пољопривредника и за ослобађање плаћање доприноса за пензијско и инвалидско осигурање
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Фотокопија личне карте
- Изјава два сведока да се не бави пољопривредном производњом
- Ослобођено плаћања такси
- Доношење уверења да се подносилац захтева бави пољопривредном делатношћу, у сврху регулисања плаћања доприноса за пензијско и инвалидско осигурање
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Фотокопија личне карте
- Изјава два сведока да се бави пољопривредном производњом
- Ослобођено плаћања такси
- Доношење потврде да регистровано пољопривредно газдинство није користило подстицаје за предметну инвестицију из буџета ЈЛС
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 26
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Фотокопија личне карте/Извод из АПР-а
- Доказ о упису у Регистар пољопривредних газдинстава
- Рачун – отпремница ако је потребно по захтеву Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде
- Ослобођено плаћања такси
СЛУЖБА ЗА ЗАШТИТУ ЖИВОТНЕ СРЕДИНЕ
Служба за заштиту животне средине обавља стручне, управно-правне, нормативно-правне, финансијско-материјалне и административно-техничке послове у следећим областима:
- Животна средина
- У оквиру своје надлежности утврђене Законом о заштити животне средине обезбеђује континуалну контролу и праћење стања животне средине.
- Доставља податке из мониторинга Агенцији за заштиту животне средине.
- Заштита ваздуха
- У области заштите ваздуха утврђене Законом о заштити ваздуха доноси Програм контроле квалитета ваздуха
- Заштита природе
- У области заштите природних добара, иницира давање предлога Скупштини града ради стављања под заштиту значајних природних добара, парка природе и споменика природе на територији града.
- Учествује у изради средњорочних и годишњих планова за управљање истим.
- Израда Програма мониторинга квалитета ваздуха
- Процена утицаја на животну средину
- Доношење решења о потреби израде/не израде Студије о процени утицаја (ново стање).
- Доношење решења о потреби израде/не израде Студије о процени утицаја (затечено стање).
- Доношење решења о одређивању обима и садржаја Студије о процени утицаја на животну средину (ново стање).
- Доношење решења о одређивању обима и садржаја Студије о процени утицаја на животну средину (затечено стање).
- Доношење решења о давању сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину (ново стање).
- Доношење решења о давању сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину (затечено стање).
- Доношење решења о изради нове студије о процени утицаја или ажурирања постојеће студије о процени утицаја уколико носилац пројекта није почео са реализацијом, односно изградњом и извођењем пројекта у року од две године од дана пријема одлуке о давању сагласности на студију о процени утицаја
- Отпад
- Доношење решења о издавању дозволе за сакупљање и/или транспорт инертног и неопасног отпада на територији града.
- Доношење решења о издавању дозволе за третман, односно складиштење, поновно искоришћење и одлагање неопасног отпада на територији града.
- Доношење решења о изменама и допунама у дозволама за управљање отпадом на територији града.
- Издавање потврда о изузимању од обавезе прибављања дозволе.
- Издавање одобрења и других аката у складу са Законом о управљању отпадом.
- Води евиденцију и податке доставља надлежном Министарству.
- Стратешка процена утицаја
- Даје мишљења и сагласности на извештај стратешке процене утицаја планова и програма на животну средину у складу са Законом о стратешкој процени утицаја.
- Интегрисана дозвола
- Спроводи поступак издавања интегрисаних дозвола у складу са Законом о интегрисаном спречавању и контроли загађивача животне средине.
- Буџетски фонд
- Врши стручно- административне послове Буџетског фонда за заштиту животне средине града Крушевца.
- Едукација грађана
- Организује и подржава пројекте еколошке едукације грађана.
- Издаје мере и услове заштите од буке а на захтев организатора јавних скупова и активности.
- Други послови
- Обавља и друге послове у складу са одредбама посебних закона, а које су поверене јединицама локалне самоуправе из области заштите животне средине.
Процена утицаја на животну средину
Доношење решења о потреби израде/не израде Студије о процени утицаја (ново стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Текстуални део захтева који садржи податке одређене у прилогу 1
- Извод из урбанистичког плана или потврђеног урбанистичког пројекта, односно акт о урбанистичким условима који није старији од годину дана
- Идејни пројекат, односно извод из идејног пројекта
- Графички приказ микро и макро локације
- Услови и сагласности других надлежних органа и организација прибављени у складу са посебним законом
- Копију плана парцеле
- Стручну оцену оптерећења животне средине (важи за корисника извора нејонизујућег зрачења од посебног интереса)
- Друге податке и информације на захтев надлежног органа
- Републичка такса у износу од 2090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
Доношење решења о потреби израде/не израде Студије о процени утицаја (затечено стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Текстуални део захтева који садржи податке одређене у прилогу 1
- Копија пријаве објекта изграђеног без одобрења за изградњу и обавештење о могућностима усклађивања објекта са урбанистичким планом, односно о условима за издавање одобрења за изградњу
- Извод из пројекта изведеног објекта
- Извештај овлашћене организације са подацима о емисијама и извештај о резултатима мерења и испитивања чинилаца животне средине на које пројекат утиче који нису старији од шест месеци
- Графички приказ микро и макро локације
- Републичка такса у износу од 2090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
- Доношење решења о одређивању обима и садржаја Студије о процени утицаја на животну средину (ново стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Текстуални део захтева који садржи податке одређене у прилогу 2
- Извод из урбанистичког плана или потврђеног урбанистичког пројекта, односно акт о урбанистичким условима који није старији од годину дана
- Идејни пројекат, односно извод из идејног пројекта
- Графички приказ микро и макро локације
- Услови и сагласности других надлежних органа и организација прибављени у складу са посебним законом
- Друге податке и информације на захтев надлежног органа
- Републичка такса у износу од 2090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
- Доношење решења о одређивању обима и садржаја Студије о процени утицаја на животну средину (затечено стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Текстуални део захтева који садржи податке одређене у прилогу 2
- Копија пријаве објекта изграђеног без одобрења за изградњу и обавештење о могућностима усклађивања објекта са урбанистичким планом, односно о условима за издавање одобрења за изградњу
- Извод из пројекта изведеног објекта
- Извештај овлашћене организације са подацима о емисијама и извештај о резултатима мерења и испитивања чинилаца животне средине на које пројекат утиче који нису старији од шест месеци
- Графички приказ микро и макро локације
- Републичка такса у износу од 2090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
Доношење решења о одређивању обима и садржаја за нову Студију или ажурирање постојеће Студије о процени утицаја на животну средину .
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Текстуални део захтева који садржи податке одређене у прилогу 2
- Републичка такса у износу од 2090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
- Доношење решења о одређивању обима и садржаја за нову Студију или ажурирање постојеће Студије о процени утицаја на животну средину.
- Доношење решења о давању сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину (ново стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Најмање три примерка студије у писаном и један у електронском облику
- Одлука надлежног органа из претходне фазе поступка
- Републичка такса у износу од:
- до 100 м2 – 090,00 динара
- од 100 м2 до 1000 м2 – 070,00 динара
- преко 1000 м2 – 13680,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
- Доношење решења о давању сагласности на Студију о процени утицаја на животну средину (затечено стање).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Најмање три примерка студије у писаном и један у електронском облику
- Одлука надлежног органа из претходне фазе
- Републичка такса у износу од:
- до 100 м2 – 330,00 динара
- од 100 м2 до 1000 м2 – 880,00 динара
- преко 1000 м2 – 320,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
- Доношење решења о изради нове студије или ажурирања постојеће.
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- Најмање три примерка студије у писаном и један у електронском облику
- Одлука надлежног органа из претходне фазе
- Републичка такса у износу од:
- до 100 м2 – 540,00 динара
- од 100 м2 до 1000 м2 – 030,00 динара
- преко 1000 м2 – 090,00 динара
- Градска такса у износу од 50,00 динара
Отпад
Доношење решења о издавању дозволе за сакупљање и/или транспорт инертног и неопасног отпада на територији града (дозвола се издаје на период од пет година).
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев
- податке о подносиоцу захтева, регистрацији за обављање делатности, врсти отпада, локацији и опреми за сакупљање, превозним средствима и друге податке на захтев надлежног органа за издавање дозволе.
- Републичка административна такса у износу од 320,00 динара
- Републичка такса у износу од:
- 530,00 динара за дозволу за сакупљање отпада
- 530,00 динара за дозволу за транспорт отпада
- 530,00 динара за интегралну дозволу за сакупљање и транспорт отпада
Доношење решења о издавању дозволе за третман, односно складиштење, поновно искоришћење и одлагање неопасног отпада на територији града (дозвола се издаје на период од десет година)
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
Захтев:
1) податке о подносиоцу захтева;
2) податке о постројењу и локацији, а посебно опис локације укључујући њене хидрогеолошке и геолошке карактеристике у захтеву за одлагање отпада на депоније;
3) податке о капацитету постројења;
4) податке о врсти, количини и пореклу отпада;
5) методе и технологије које ће се користити за сваку врсту операције садржане у дозволи, техничке и друге захтеве који се односе на конкретну локацију, као и предложене методе за превенцију и смањење загађења;
6) податке о опреми и уређајима који ће се користити;
7) број запослених и њихове квалификације;
8) податке о квалификованом лицу одговорном за стручни рад.
Уз захтев за издавање дозволе оператер прилаже следећу документацију:
- 1) потврду о регистрацији;
- 2) радни план постројења за управљање отпадом;
- 3) сагласност на план заштите од удеса и план заштите од пожара ако је оператер у обавези да такву сагласност прибави или правила заштите од пожара у зависности од категорије угрожености од пожара, као и програм основне обуке запослених из области заштите од пожара у складу са законом;
- 4) план за затварање постројења;
- 5) изјаву о методама третмана односно поновног искоришћења или одлагања отпада;
- 6) изјаву о методама третмана односно поновног искоришћења и одлагања остатака из постројења;
- 7) сагласност на студију о процени утицаја на животну средину или студију о процени утицаја затеченог стања или акт о ослобођењу од обавезе израде процене утицаја на животну средину, у складу са законом;
- 8) копије одобрења и сагласности других надлежних органа, издатих у складу са законом;
- 9) финансијске и друге гаранције или одговарајуће осигурање за случај удеса или штете причињене трећим лицима;
- 9а) финансијске или друге гаранције којима се осигурава испуњавање услова из дозволе за одлагање отпада на депонију, са роком важности за време рада депоније, укључујући процедуре затварања депоније и одржавање након затварања у складу са чланом 30. овог закона;
- Захтев за издавање дозволе за одлагање отпада на депонију поред података из става 2. овог члана садржи и податке о поступку затварања и одржавања депоније после затварања.
- Надлежни орган за издавање дозволе за третман, односно складиштење, поновно искоришћење и одлагање отпада, по потреби, може захтевати додатне податке, информације или документацију за издавање дозволе.
- Републичка административна такса у износу од 320,00 динара
- Републичка такса у износу од:
- 100,00 динара за дозволу за третман отпада
- 100,00 динара за дозволу за складиштење отпада
- 100,00 динара за дозволу за одлагање отпада
- 130,00 динара за интегралну дозволу за управљање отпадом
Доношење решења о изменама и допунама у дозволама за управљање отпадом на територији града
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
Измена и допуна дозволе се врши само у случајевима када:
- оператер, односно лице које има дозволу поднесе захтев за измену дозволе (промена врсте и/или количине отпада, промена квалификованог лица одговорног за стручни рад за управљање отпадом, отварања новог постројења на истој или другој локацији са истом технологијом и методама третмана)
- дође до промене оператера, односно лица које има дозволу
- постоји опасност или настане штета по здравље људи и животну средину или услови безбедности захтевају измену дозволе
- дође до измена закона и других прописа.
- Републичка административна такса у износу од 320,00 динара
- Републичка такса у износу од: 6.510,00 динара
Потврда о изузимању од обавезе прибављања дозволе (потврда се издаје на перод најдуже од 60 дана)
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
- Захтев:
1) податке о оператеру;
2) податке о постројењу и локацији;
3) податке о капацитету постројења;
4) сагласност на план заштите од удеса и план заштите од пожара ако је оператер у обавези да такву сагласност прибави или правила заштите од пожара у зависности од категорије угрожености од пожара и друге податке на захтев надлежног органа.
- Републичка административна такса у износу од 2.870,00 динара
Поступак издавања интегрисаних дозвола у складу са Законом о интегрисаном спречавању и контроли загађивача животне средине
МЕСТО ПОСТУПКА:
Канцеларија број 22
ПРАТЕЋИ ДОКУМЕНТИ:
Уз захтев за издавање дозволе подносилац захтева прилаже следећу документацију:
1) пројекат за планирано, односно изграђено постројење;
2) извештај о последњем техничком прегледу;
3) план вршења мониторинга;
4) резултате мерења загађивања чинилаца животне средине или других параметара у току трајања пробног рада ;
5) план управљања отпадом;
6) план мера за ефикасно коришћење енергије;
7) план мера за спречавање удеса и ограничавање њихових последица;
8) план мера за заштиту животне средине после престанка рада и затварања постројења;
9) акт о праву коришћења природних ресурса;
10) изјаву којом потврђује да су информације садржане у захтеву истините, тачне, потпуне и доступне јавности;
11) доказ о уплаћеној адмонистративној такси .
Поред документације из захтева подносилац захтева, зависно од постројења, прилаже:
1) за нова постројења – сагласност на студију о процени утицаја на животну средину и сагласност на процену опасности од удеса;
2) за постојећа постројења – сагласност на студију утицаја затеченог стања, процену опасности од удеса и програм мера прилагођавања рада постојећег или активности условима прописаним овим законом.
Републичка административна такса за захтев за издавање интегрисане дозволе – 157.840,00 динара